Prins Død: Hvorfor Det Er Så Nemt At Overdosere På Smertestillende Midler

{h1}

Der er en række måder at receptpligtige opioider kan være dødelige.

Prins pludselige død fem uger siden skyldtes en opioid overdosis, ifølge embedsmænd i Minnesota.

Midwest Medical Examiner's Office, der udførte prinsens obduktion, sagde i dag (2. juni), at sangeren døde af selvadministreret fentanyl, en syntetisk opioid smertestillende medicin. Betænkningen blev udgivet på kontorets twitter konto. Prinsen blev fundet død i hjemmet i Minneapolis den 21. april i en alder af 57 år.

Eksperter siger, at der findes en række måder, hvorpå receptpligtige opioider kan være dødelige, især hvis de tages i kombination med andre lægemidler, eller hvis nogen begynder at bruge stofferne igen efter en periode med nærvær. Desuden er folk ofte ikke klar over, hvor nemt det kan være at overdosere disse lægemidler, siger Dr. Scott Krakower, assistentleder for psykiatri på Zucker Hillside Hospital i New Hyde Park, New York. Krakower behandlede ikke Prins og har ikke set nogen af ​​hans lægejournaler.

"De fleste mennesker er ikke klar over, før de gør det, hvad de har gjort," sagde Krakower. [Top 10 førende årsager til døden]

Opioider påvirker den del af hjernen, der styrer vejrtrækning, og store doser kan sænke vejret til det punkt, hvor det er dødeligt, sagde Krakower.

Før udgivelsen af ​​dagens obduktionsresultater var der tidligere rapporter, at Prins medarbejdere nåede ud til afhængighedsspecialister, før sangerinde døde, og planlagde at starte prins på en behandlingsplan for smertestillende afhængighed, ifølge Minneapolis Star Tribune. Og nogle kilder har rapporteret, at en uge før Prince døde, blev han behandlet for en opioid overdosis efter at hans fly havde lavet en nødlanding i Illinois.

Nogle mennesker, der tager opioid, opbygger en tolerance over for det og kan derfor mærke, at de skal tage mere og mere af det for at få det samme "høje". Men deres organer tilpasser sig ikke hurtigt nok til den langsommere vejrtrækning forårsaget af stoffet, hvilket kan føre til døden, sagde Krakower.

Hertil kommer, at hvis folk bruger andre stoffer, der også har beroligende virkninger, såsom alkohol, er risikoen for livstruende vejrtrækningsproblemer større, sagde Krakower.

Hvis folk stimulerer, som kokain, sammen med opioider, kan stimulanten maske opioidens sedative virkninger, så folk måske ikke kan indse, at de har taget en overdosis af opioider, sagde Krakower. Men når stimulanten slides væk, kan opioidsparkets virkninger, og det kan føre til dødelige vejrtrækningsproblemer, sagde Krakower.

Nogle gange, hvis folk har været igennem en periode med fritagelse for deres afhængighed, kan de komme tilbage og overdosis på en dosis, som de tidligere kunne tolerere, sagde Krakower. "Du kan være ædru og tage en runde, og ikke indse, at du ikke kan tage det samme beløb, du plejede at tage," sagde han.

Krakower sagde, at der har været et skub for at få lægemidlet naloxon, som reverserer virkningerne af opioider, der er mere tilgængelige for at øge chancerne for, at stoffet vil være til stede, når nogen overdoserer.

Dødsfald fra utilsigtede lægemiddeldoser har hidtil været stigende i de seneste år fra 2,475 totale dødsfald i USA i 1979 til 38.675 totale dødsfald i USA i 2014, ifølge en nylig undersøgelse. Stigningen skyldes til dels stigningen i recept for opioide smertestillende midler.

Redaktørens note: Denne artikel blev oprindeligt offentliggjort den 28. april og blev opdateret den 1. juni med nye oplysninger om prinss dødsårsag.

Originalartikel på WordsSideKick.com.


Video Supplement: .




DA.WordsSideKick.com
All Rights Reserved!
Reproduktion Af Materialer Tilladt Kun Prostanovkoy Aktivt Link Til Webstedet DA.WordsSideKick.com

© 2005–2019 DA.WordsSideKick.com